Just Play Me Something I Can Dance To, I Can Dance To Anything You Wanna Sing .

Skrivet 2011-10-17 Klockan 14:11:59

Sucken man drar när man förväxlar munsårssalvan med veteluktande fotsalva...

Till Ockelbo kostar det numera 28 kr att resa med tåg.
Om man då som jag åker tur-retur en förmiddag bara för att få möjligheten att övningsköra lite, resulterar det i en övningskörningskostand på 56 kr.
Förstår ni hur mkt det är?
Tänk er att göra det en gång i veckan och du är uppe i 224 kr/månaden. Sinnessjukt!

På min betalda tågresa hem till gävle igen hittade jag ett nytt sätt att tänka på livet.
Jag bytte ut de dystra med att snart vara 20 och fortfarande inte ha gjort allt jag velat, och jag slutade att tänka att om ytterligare 20 år är jag lastgammal.
Istället började jag tänka på allt jag hunnit med under 20 år.
Alla resor, alla dagar med mina fina vänner, alla läxor jag genomlidigt.
Allt jag har uppnått och alla kontakter som jag faktiskt har knytit.
Helt plötsligt kände jag mig glad och nöjd och helt fantastiskt lycklig över att vara jag och över att ha alla de människor som jag har i mitt liv så nära.
Sedan slog tanken mig att om 20 år, då har jag ännu fler minnen och lyckliga stunder, och dessutom åtminstone 40 år till av lycka. Så efter mina första 20 år har jag fortfarande vad som för vissa räknas som en hel livstid att undersöka och uppleva. Är det här som ålderskrisen vänder?
Lätt välspenderade pengar iaf.

Måste även tillägga att Blink-182 är genier.
Vet att ni kanske ledsnat på mitt tjat om dom, och att ni överhuvudtaget inte håller med mig. Men herreminskapare, vad jag är lycklig att de återförenades, för deras nya album är av världsklass.
Något som jag kommer lyssna på om 20 år och tänka tillbaka på de där första 20 åren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!