Jag Har Snurrat Tusen Varv, Men Har Drömmar För Miljoner .

Skrivet 2012-05-20 Klockan 22:31:09

Idag har jag hälsat på katter.
Katter jag en gång kände och katter jag aldrig träffat.
Jag har suttit i ett kök som jag har suttit i miljontals gånger, men för första gången druckit kaffe i.
Jag har pratat om minns du det, och var du med då.
Det var tre år sedan, men inte fyra för då borde du minnas.
Fått ett par ridsstövlar som jag inte tror är mina, men vem minns insidan av ett par stövlar som man inte sett på äver tre år. Och vem har hjärta att insistera på att det är fel.
Hittat en kär gammal tröja.
Fortsätter prata, säga tänk vad tiden går, tre år. samtidigt känns det som om tiden stått stilla.
Skäms när jag inte kommer ihåg namn, och tänker att det går ju bra det här, men sluta skratta så högt.
Tackar för kaffet och säger vi ses snart, pratas vid oftare.

Tänker nu att allt är sig likt fast ändå inte. 
Tänker att jag inte minns om vi såg varann i ögonen eller om vi blundade när vi pratade.

Samtidigt sitter någon annan och känner sig ensam.
 
Såg trädtopparna på kvällen och snurrade.
Efter 2 varv blev jag yr och kände hur fötterna drog åt höger.
När jag var liten kunde jag snurra 1000 varv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!