I've Been Trying To Do It Right .

Skrivet 2012-11-19 Klockan 21:53:00

Detta är en självbekännelse och uppmaning till mig själv.
 
Jag är en person med svängande humör.
Jag är en känslomänniska.
Jag är en person som påverkas kraftigt av omgivningen.
Och ibland är jag en person som kryper ihop och bara ser mörkret.
 
Och jag vet att sånna dagar kommer, att jag nån dag inom en snar framtid kommer sitta här på samma fläck i den här soffan och inte förstå varför mitt hjärta svider.
Jag vet att jag ibland tappar balans och riktning.
Men idag är inte en sån dag.
Och därför skriver jag nu till mig själv, till den där personen som kryper ihop i mörkret, den där personen som tappat balans och riktning.
Lilla rara Lina, det finns så mycket ljus. Så ofantligt mycket ljus.
Och du har de finaste ljusen i världen i ditt liv.
 
Lev på dina inspirationskällor, du har så många.
Släpp fokus från energitjuvarna, de som inte tar dig någonstans.
Njut av dina spellistor. Varenda en av dem.
Varje litet musikstycke inspirerar till något eget.
Luta dig mot dina vänner och låt dig inspireras av deras ljus.
Det kan inte vara en slump att så många fantastiska människor på något magiskt vis hamnat i din närhet.
De finns där för dig, och de vill att du ska inspireras av dem, så låt dig själv göra det.
Låt dem inspirera dig till livet, så som de så många gånger gjort förr. Dom leder världen för dig och med dig.
Inspireras av att jobba för att komma vidare, och låt ditt arbete inspirera din framtid.
Litteratur har du en hel mängd att ta lärdommar av, och du vet själv vilka som inspirerar dig mest till vad.
Må bättre med dig själv eller finn respekt och hopp för medmänniskor.
 
Och den som på senaste tiden varit din klaraste inspirationskälla till livet.
En blogg.
En fantastisk blogg.
En mörk blogg.
En blogg som får ditt hjärta att värka, dina ögon att tåras och som alltid fascinerar dig.
Bloggen heter ikroppenmin.blogspot.se
Han som skriver heter Kristian, Borlängekille, trummis i sugarplum fairy och dödsjuk i cancer.
Han är fantastisk. Han är sann. Och han är en riktigt inspirationskälla.
 
Så här Lina, här har du dina inspirationskällor till livet.
Snart, när en sådan där mörk, tårdrypande dag kryper sig på igen, ta hjälp av dessa.
För bara du har inspirationen så klarar du allt.
Hjälp dig själv att hitta balansen och ljuset.
Och jag lovar dig att allt är okej. Det är okej. Alltid okej.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!