They Can't Stay Alone Because They Fear Goodbyes .

Skrivet 2012-11-25 Klockan 23:44:44

Mitt mål är att vara självständig.
Jag har gjort mycket det senaste året för att nå mitt mål.
En liten bit på vägen har jag kommit, men det är kvällar som dennar som jag inser hur långt jag har kvar.
samtidigt som jag tvingar mig själv till att se framåt så måste jag ta mig tid att vara stolt över det som jag hittills har uträttat.
Tveksamheten till mina egna beslut är min värsta fiende.
Ibland önskar jag att det fanns en manual till livet, en satt text som radar upp nästa steg.
Framtiden skrämmer mig så fruktansvärt.
Kvällar som den här måste jag klappa mig själv på axeln, blåsa frid i själen, och påminna mig att jag inte vill backa. Framåt. Den enda väg som jag måste gå.

Ärlighet har vägt mycket i mitt liv senaste året. Och jag tänker inte sluta med det.
Ärligt så är jag fruktansvärt dålig på att vara ensam.
Ärligt så tror jag inte alls på mig själv tillräckligt mycket för att vara själv.
Ärligt så är jag inte det minsta självständig, även fast jag ibland kan ge sken av det.
Ärligt så är jag livrädd för framtiden, skräckslagen för det jag har planerat för min utveckling och hemskt osäker på mina val.
Men ändå. Någonstans inom mig sitter det en annan version av mig som klappar mig på axeln, blåser frid i min själ och viskar i mitt öra att jag inte vill backa. Rätt väg, fortsätt framåt.

Jag läste nyligen i en horoskopsbok som jag köpte för 39 kr att de som är födda i fiskarnas stjärntecken är känslomänniskor.
Det stod även att mina livsmål som fisk är självkännedom och evig kärlek.
På något vis känns det som om jag just nu inte kan uppleva båda delarna.
Just nu kommer jag alltid att drukna i det sistnämnda.
Just nu är jag inte självständig, just nu har jag ingen självkännedom.
Men första steget mot mitt mål är att inse vart jag befinner mig.

Mitt mål är att bli självständig.
Mitt mål är att kunna vara själv och njuta av det.
Mitt mål är en evig kärlek till mig, till livet och så småningom till någon annan.
Mitt mål är mycket mer komplicerat än vad som står i en bok för 39 kr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!