Du Säger Att Du Är Stark .

Skrivet 2012-10-22 Klockan 21:48:29

Tror du på ödet?
Tror du på karma?
Tror du på Gud?

Vilket påverkar mest vilken väg man väljer.
Vilket är lättast att tro på.
Vilket är lättast att följa.

Är det ödet som lett mig hit.
Är det karma som gjort mig till den jag är.
Är det Gud som bestämmer över resterande del av min väg.

Är det okej att inte ha någon tro alls.
Kan man överhuvudtaget leva då.
Leva. Liv. Livstid.
Synonym för tro är förmodan.
Förmodar jag mig min livstid. Förmodar vi våra beslut.

Olika öden i världen, karma strikes back, Gud förlåter.
Om inte jag helhjärtat kan tro på något, kan du då tro på mig?
Vad är meningen. Vill jag veta meningen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!