Nått Säger Mig Att Du Blir Borta En Lång, Lång Tid .

Skrivet 2013-09-02 Klockan 18:25:41

Det finns någonting vackert i att bo i en lägenhet med fönstren tätt mot grannhusens fönster.
Att varje morgon se damen i huset mittemot sitta ute på sin altan med de största hörlurar jag någonsin har sett.
Det finns något vackert i att bära en stor pappbricka med mitt namn på runt halsen på ICA.
Att bli bestraffad med en ännu större pappbricka i form av ett skägg är ännu vackrare.
Känner grym gemenskap med människor jag just lärt mig namnet på tack vare dessa pappersbrickor, och det om något är vackert.
Men det allra vackraste är att känna och se hur mycket intressant och roligt, svårt och spännande som ligger framför mig.
Allt i en by kallad Piteå. Allt i en än så länge opersonlig etta med endast en krukväxt.
Det är så vackert att jag inte är orolig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
Kom ihåg mig?

Din M@il: (visas ej)

Blogg eller Hemsida:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!